Tillgång
Vårt lagersaldo baseras på den volym vi producerar. Eftersom vi jobbar med levande växter så händer det tyvärr ibland att vi tvingas kassera produkter då de inte är av fullgod kvalitet. I de fall vi inte kan leverera den vara du beställt, har du möjlighet att få en ersättningsvara till minst samma värde som den beställda produkten. Om du hellre vill avstå, får du som redan betalt vid orderläggningen såklart pengarna tillbaka. Vi byter aldrig ut någon produkt utan kunds godkännande.
Priser
Alla priser anges i svenska kronor SEK inklusive svensk moms 25%
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av oförutsedda omständigheter, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Leverans
Vi levererar till närmsta DHL-ombud. För bästa kvalitet lagrar och omhändertas dina plantor i klimatanpassade växthus fram tills det är dags för leverans. Alla dina beställda dahlior samskickas på våren när det inte längre är frostrisk under transport. Vi börjar vårens leveranser från mitten av mars. Leveranstid av vårens dahlia mini-plantor sker från ca mitten av mars till slutet maj, i nordligaste delarna kan leverans ske början juni. Dina plantor har odlats och växt i växthus sen januari och en senare leverans på grund av kallt väder försenar inte dahlians blomning eftersom de till skillnad från knölar redan är igång och växer även under den tid de står hor oss och väntar på frakt. Mini-plantorna måste hämtas hos ombudet inom 48h från det att du som mottagare aviserats, för att vi ska kunna garantera kvalitén.
Vi skickar beställningar måndagar eller tisdagar för att minska risken att paketet ligger hos fraktbolaget över helgen.
Vill du hämta på plats i Båstad så kan du ange det vid utcheckningen, du aviseras då när dina plantor är klara för upphämtning.
Kan du ej hämta vid det tillfället vänligen kontakta oss inom 48 timmar.
Ej uthämtat paket
För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra faktiska kostnader för frakt, returfrakt och hantering, för närvarande 179 kr Kostnaden för växter återbetalas ej pga kvalitetsskäl, då dessa inte överlever den långa tiden hos postombud inklusive returfrakt och därför kasseras vid ankomst hos oss. Vill du att vi skickar paketet på nytt, tillkommer en ny frakt på 85 kr
Tilläggsköp
Det går bra att slå samman en ny order med en du lagt tidigare, så länge vi inte hanterat din första order än. Du kan slå samman flera ordrar. Maila [email protected] med all orderinformation.
Betalning
Vi erbjuder betalningsalternativen nedan
Förskottsbetalning.
KLARNA CHECKOUT
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Kunder som förskottsbetalat har förtur om brister, till följd av kvalitetsproblem skulle uppstå.
Upphämtning
Vill du hämta på plats i Båstad så kan du ange det vid utcheckningen, du aviseras då när dina plantor är klara för upphämtning. Kan du ej hämta vid det tillfället vänligen kontakta oss inom 48 timmar.
Betalning mot faktura – Privat
Erbjuds endast via Klarna vid köp i webshoppen
Betalning mot faktura – företag, förening, offentlig verksamhet
30 dagar från det att varor levererats. Avgiftsfritt. Vi förbehåller oss rätten att begära förskottsbetalning för del av order eller hel order även om kunden är godkänd för fakturaköp.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt fram tills det datum din order hanteras för frakt.
Ångerrätt efter avisering av orderförsändelse gäller ej, enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59 11§ Punkt 4, som statuerar att ångerrätten inte gäller varor såsom lökar, plantor och rötter.
Reklamation
Du har givetvis reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning och bilder av felet. Inga reklamationer där varan redan kastats kan godkännas. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Lökar, knölar och perenna rötter ska reklameras senast 3 månader efter mottagandet.
Plantor som ej hämtats ut inom 48h efter avisering, omfattas inte av vår garanti.
Växtmaterial som planterats i kruka kan generellt inte reklameras p.g.a. de särskilda förutsättningar som krävs för att lyckas. Skicka tillbaka felaktig vara i originalförpackning eller väl emballerad. Du betalar själv returporto. Vid godkänd reklamation återbetalas returporto och hela köpebeloppet.
Vi löser inte ut returer mot postförskott eller efterkrav.
Övrigt
Emballagekostnad 0kr
Erhåller du en försändelse eller en vara från oss som du inte beställt, meddela alltid oss omgående, så står vi för returen. Annars kan du komma att bli betalningsskyldig.
Konsumentköplagen gäller för alla köp hos DetBlomstrar.se
Vi förbehåller oss rätt till: Prisjusteringar, utan föregående meddelande.
Produkt- & konstruktionsförändringar.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut.
Ändringar
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra förändringar av köpvillkoren
Personuppgifter